Zadanie – przyciągnąć klienta

promocja na facebookuJednym z głównych zadań jakie stoją przed marketingowcami jest przyciągnięcie uwagi klientów i wzbudzenie w nich zainteresowania konkretnymi usługami bądź produktami. Łatwiej powiedzieć niż zrobić, bo w XXI wieku większość konsumentów jest uodporniona na zabiegi promocyjne i marketingowe. Na szczęście nadal można pozytywnie wyróżnić się na tle konkurencji i znaleźć się w orbicie zainteresowania klienta.

Jeszce nigdy wcześniej marketerzy nie mieli tyle narzędzi do swojej dyspozycji a klienci – nie byli tak na nie odporni. Te dwa aspekty czynią dziś skuteczny marketing prawdziwym wyzwaniem. To co jeszcze niedawno było hitem np. prowadzenie profilu na facebooku, teraz jest standardem. Trzeba wiedzieć co robić aby wybić się na tle konkurencji. Z drugiej strony – nie warto pajacować i robić wokół siebie szum, który przyniesie więcej szkód niż pożytku. Warto postawić na oryginalność połączoną ze zdrowym rozsądkiem.

Z mitami musimy skończyć

Od razu rozprawmy się z mitami – social media są wspaniałe ale nie jest to złoty środek na zdobycie zainteresowania klientów. Już nie. Na profil trzeba mieć pomysł, samo prowadzenie profilu na facebooku już nie wystarcza. Trzeba mieć na nie pomysł i wiedzieć też co chcemy osiągnąć przy czym będzie tu chodziło zwykle o budowę relacji. Pamiętajmy też, że social media to nie tylko facebook. Mamy też twittera, You Tube, Pinterest czy Google+ a w kolejce masę następnych narzędzi. Decydując się wejść w obszar mediów społecznościowych decydujemy się też wystawić na potencjalny ostrzał ze strony fanów. O kryzysach w social mediach napisano już sporo – i jest z czego się uczyć. Prowadząc firmowy profil kreatywność powinna iść w parze z ostrożnością i dobrym refleksem. Inaczej może być ciężko i bardzo, bardzo gorąco.

Nietypowo w typowej przestrzeni

W sieci uwagę klienta może zwrócić też fajna ciekawa strona internetowa na której zamieszczone zostaną filmy albo nawet gry dla odwiedzających. Tradycyjne wyskakujące reklamy często irytują internautów więc trzeba dobrze zastanowić się zanim zastosujemy je w naszym przypadku. Zachwyt nad możliwościami kreowanymi przez internet nie powinien przesłaniać nam reklamy w realnym świecie. Póki co żyjemy, jemy i oddychamy w „realu”. Niezłym pomysłem jest ambient czyli rodzaj nietypowej reklamy umieszczony w przestrzeni publicznej. Najlepiej byłoby gdyby klienci przy takim ambiencie robili sobie zdjęcia i udostępniali je w sieci promując jednocześnie nasz biznes. Jak stworzyć ambient? To już zadanie dla kreatywnych głów i inteligentnych PRowców. Warto pamiętać też aby takie ambientowe akcje były należycie udokumentowane zdjęciami czy filmami video – będziemy mogli potem chwalić się akcją w późniejszym czasie.