Własna restauracja – jak promować?

Lokal wynajęty, produkty zakupione, załoga stoi w gotowości a kucharz włącza piec. Twoja nowa restauracja stoi otworem. Teraz czas na spektakularny sukces bądź na mało widowiskową porażkę. Dlaczego? Bo lokal trzeba wypromować. W miastach oferta gastronomiczna jest bardzo rozbudowana a rywalizujesz nie tylko z innymi restauracjami, ale także z innymi lokalami oferującymi jedzenie. Dziś o klienta trzeba walczyć, ale w przemyślany sposób.

Prowadzenie biznesu związanego z gastronomią wymaga na początku dość dużych nakładów finansowych – trzeba brać pod uwagę:

  • koszt zakupu/najmu lokalu

  • koszty wyposażenia

  • koszty produktów

  • koszty zatrudnienia załogi

  • kwestie formalnoprawne (związane np. z bezpieczeństwem sanitarnym etc.)

kolacja-z-winemJak widać, spraw do załatwienia jest sporo. Dlatego też prowadzenie własnej restauracji to raczej pełnoetatowe zajęcie. Oprócz wszystkich wyżej wymienionych aspektów, trzeba pomyśleć też o marketingu i promocji nowego miejsca. Działania z tego zakresu powinno planować się równolegle z planami otwarcia restauracji – a jeszcze przed otwarciem lokalu warto zainicjować jakieś działania ulotkowe zachęcające do odwiedzenia miejsca. Więcej! Dzień otwarcia może być okazją i to dobrą okazją do zorganizowania eventu. Upieczemy przy tym kilka pieczeni na jednym ogniu:

  • otworzymy z rozmachem lokal

  • zachęcimy do odwiedzin klientów

  • będziemy budować atrakcyjny, pożądany wizerunek restauracji.

Wydarzenie dobrze ograne

Organizacja takiego wydarzenia powinna poprzedzona być planowaniem i to porządnym. Trzeba wiedzieć kogo chcemy przyciągnąć i jakie atrakcje chcemy zaproponować. To ważne – event musi nieść dla jego uczestników jakąś wartość dodaną. Jeżeli mamy restaurację w włoskim stylu można zaproponować rodzaj włoskiego wieczoru dla zakochanych. Jeżeli planujemy lokal przyjazny rodzinie to można zaprosić je na posiłek połączymy z zabawami dla dzieci.

Aktywni dalej!

megafonPo otwarciu restauracji czeka nas proza życia? Raczej intensywne działania promocyjne! Nie ma co zasypywać gruszek w popiele! Trzeba za to zatroszczyć się o stronę www restauracji i dbać o aktualizowanie w niej menu oraz zakładki „news”. Skoro o menu mowa – pamiętaj, że menu restauracji, abstrahując od samej zawartości merytorycznej powinno reprezentować sobą wysoli pozom graficzny i tekstowy. Ładne obrazki, dobrze zredagowane treści to podstawa. Zadbajmy też o monitoring opinii w sieci. Zaprośmy klientów do polecania nas znajomym. Pomysłem na zwiększenie popularności restauracji jest też aktywność w mediach społecznościowych. Trzeba jednak przygotować się na stała interakcję z fanami. Ma to swoje plusy, bo klienci mogą nas tam chwalić, ale też minusy, bo mogą równie dobrze…ganić!

You may also like...