Strona www – ale jaka?

O tym, że w XXI wieku każdy biznes powinien mieć stronę internetową wiedzą już praktycznie wszyscy. To duży postęp, bo jeszcze niedawno nie było to tak oczywistą sprawą. Teraz trwa batalia o przebicie się z kolejną informacją – strona www nie może być byle jaka. Dziś, by zawalczyć o konsumenta trzeba mu zaproponować znacznie więcej niż jeszcze np. 5 lat temu. Czyli co dokładnie?

Zacznijmy od tego, że liczy się nie tylko samo pozycjonowanie stron. Nawet, jeżeli nasza witryna pojawi się wysoko w organicznych wynikach google nie znaczy to, że klient po wejściu na nią zostanie dłużej. Jeżeli strona nie spełni jego oczekiwań to opuści ją szybciej niż myślisz. Dlatego tak ważne jest aby swoją wirtualną obecność dobrze przemyśleć.

Nadal w sieci znaleźć można strony www, które wyglądają jakby powstały 10 lat temu i prawdopodobnie tak jest. Przestarzały interfejs, słabej jakości grafiki i dużo, dużo tekstu, który nikogo nie interesuje. Oglądanie takiej strony to żadna przyjemność i nie można liczyć na to, że potencjalny klient zostanie na niej na dłużej. Dziś trzeba myśleć już nieco inaczej. Prawdziwym hitem są strony tworzone w modelu RWD, czyli responsywne. O co w tym chodzi? Responsywne ww otwierają się poprawnie zarówno na ekranach laptopów jak i na ekranach tabletów czy smartfonów. Biorąc pod uwagę rosnącą liczbę osób korzystających z urządzeń mobilnych należy przyjąć, iż model RWD będzie niedługo standardem – dziś pozwala on pozytywnie wyróżnić się na tle konkurencji.

Kolejna sprawa – należy pamiętać dla kogo tworzy się stronę. Zwykle jest ona przeznaczona dla klientów, kontrahentów, ewentualnie osób zainteresowanych pracą u nas. Strona powinna być komunikatywna, klarowna i ładna estetycznie. Nowoczesne grafiki są zwykle płaskie i stonowane. Jednak od tej reguły są wyjątki. Wszystko zależy od charakteru naszej firmy. Wiadomo, że inny klimat mają agencje reklamowe, a inny rządzi na stronach kancelarii adwokackich. Trzeba tutaj dużo wyczucia i zmysłu estetyki. Nie przesadzajmy też z wodotryskami – ze strony na której wszystko fruwa ciężko się korzysta. Istotną stroną jest także warstwa tekstowa – przy się na pewno kilka haseł, claim’ów, czy może motto firmy. Teksty zawarte na stronie nie powinny przytłaczać ani swoim rozmiarem ani kwiecistością. Nikomu nie chce przecież czytać się długich elaboratów ani przebijać przez rozbudowane do granic możliwości zdania. Prosta poprawna polszczyzna i konkrety są czymś docenianym przez znakomitą większość klientów.

Ważną sprawą jest także pozycjonowanie stron – wysokie pozycjonowanie zwiększą naszą szansę na dotarcie do klientów. Sposobem na to aby strona pojawiła się wysoko w wyszukiwarce są także reklamy Adwords – to jednak materiał na kolejny artykuł.

You may also like...