Sport w marketignu

Sport w marketingu? Temat rzeka po prostu. I to z kilku względów. Sprawa jest poważna, bo sport staje się coraz bardziej modny. Co ma sport do marketingu? Sporo i to w różnych konfiguracjach. Zresztą sprawdź sam i przeczytaj zanim wyprzedzi Cię konkurencja.

Związki marketingu ze sportem znane są (jeśli się temu przyjrzeć) od dawien dawna. Moża tu o dwóch rodzajach powiązań. Po pierwsze może chodzić o wykorzystywanie sportu w celach marketingowych. Z taką sytuacją mamy do czynienia wtedy kiedy na przykład podpisujemy z gwiazdą tenisa kontrakt sponsorski – za odpowiednią opłatą, najlepsza rakieta Europy reklamuje nasze buty albo spodenki tenisowe. Tak samo gwiazda koszykówki może wystąpić w naszej reklamie napoju izotonicznego albo promować wypuszczany właśnie na rynek model samochodu. Gwiazdy sportu bywają najczęściej bożyszczami tłumów więc służą marką, które chcą ogrzać się w ich ciepełku. A sport się jeszcze dobrze kojarzy. Każdy chciałby być przecież jak znany piłkarz? A tak to sobie chociaż kupi zegarek taki jak nosi nowy sportowiec. Dobre chociaż i to. Dodajmy też, że pozyskanie do reklamy sportowego celebryty to naprawdę bardzo pokaźny wydatek.

Produkty dla sportowców

Na marketing i sport można spojrzeć też inaczej, z innej perspektywy a mianowicie pod kątem promowania produktów sportowych. Mowa tu o promowaniu sprzedaży np. koszulek sportowych czy innych ubrać, sprzętu sportowego czy jedzenia dla osób uprawiających sport. Tutaj wkraczamy na pole na którym wielkie pieniądze ścigają się z wielkimi wymaganiami części klientów. Sport z jednej strony coraz bardziej się profesjonalizuje a z drugiej demokratyzuje, bo coraz więcej osób go uprawia. Stąd też zróżnicowana grupa klientów. Podczas gdy niektórzy chcą dostać towar w niskiej cenie i uprawiać sport czysto rekreacyjnie, inni potrzebują bardzo profesjonalnego sprzętu. Mniejszym firmom będzie trudno zaspokoić potrzeby obu tych grup dlatego warto nastawić się na konkretną grupę docelową.

Twój rewir, twoja specjalność

Sposobem na zdobycie zaufania klientów może być specjalizacja. Czemu nie skupić się na produkcji staników sportowych czy akcesoriów fitness? Albo może skoncentrować się na produktach dla dzieci? Biznes można wypromować w mediach społecznościowych, ale także poprzez współpracę przy przygotowywaniu np. biegów czy innych wydarzeń sportowych. Interesującą drogą promocji są także akcje prowadzone wspólnie z mediami specjalizacyjnymi. Nic nie stoi na przeszkodzie aby np. zrobić z jakimś medium konkurs dla narciarzy, biegaczy czy kogo tam jeszcze chcemy. Będzie mogli dostarczyć gadżety w zamian za promocję w mediach. Warto też oferować klientom obrandowane torby na zakupy czy dystrybyować do nich newsletter w których nie będziemy w kółko chwalić się tylko promocjami ale udzielimy im także porad etc. Dlaczego nie przygotować dla klientów eventu? Np. spotkania z ortopedą, dietetykiem czy tancerzem? Ogranicza nas tu tylko wyobraźnia no i rzecz jasna stan portfela. Walka o klienta z reguły zawsze pociąga za sobą konieczność finansowych inwestycji. I trzeba dołożyć wszelkich starań żeby zwróciły się z nawiązką.

You may also like...