Prowadzenie profilu na facebooku

W dobie Internetu, gdzie znajdują się praktycznie wszystkie informacje, muszą być także te o własnej firmie. Przy czym nie wystarczy już efektowna i praktyczna strona internetowa. Facebook nadal święci tryumfy w liczbie użytkowników, więc i tam należy założyć (i prowadzić) profil.

Profil na „fejsie”

Prowadzenie profilu na facebooku wydaje się rzeczą łatwą i przyjemną. Z pewnością tak jest, jeśli chodzi o własną stronę, gdzie dodajemy zdjęcia dzieci, własne selfie czy udostępniamy muzykę i filmy, nie martwiąc się przy tym, do ilu osób dotrze nasze „przesłanie”. Należy mieć świadomość, że nawet posiadając 600 znajomych, zapewne ok 5 % z nich zobaczy nasze nowe zdjęcie. Facebook bowiem posługuje się algorytmem i sam wybiera znajomych, którzy wg niego są dla nas interesujący (i dla których my możemy być ciekawi). Jak to oblicza? Na podstawie ilości odwiedzin na profilu danej osoby czy marki, ilości wymienionych wiadomości, komentarzy czy dodanych lajków. Jednak posiadacze prywatnych kont nie przejmują się tym za bardzo, bo i nie ma ku temu podstaw. Dużo inaczej wygląda sytuacja w przypadku prowadzenia stron firmowych. Wtedy właścicielom zależy, by zasięg postów był jak najszerszy i by docierały one do właściwych osób. Dlatego najczęściej zleca się prowadzenie profilu na facebooku profesjonalnym agencjom. Szczególnie gdy profil ma być kierowany do grupy docelowej w innym języku niż nasz język ojczysty. Agencje marketingowe zatrudniają specjalistów z biegłą znajomością kilku języków, pozwala to na tworzenie skutecznego przekazu dla klientów i internautów. Jeśli chcemy samodzielnie prowadzić profil na „fejsie”, a nasi odbiorcy władają innym językiem niż nasz, koniecznie trzeba zapisać się na kurs językowy. Przekładami najpopularniejszych kursów są lekcje języka angielskiego, kurs rosyjskiego Warszawa i lekcje języka niemieckiego, również w stolicy. Po ukończeniu kursu w szkole językowej, będziemy mogli prawidłowo komunikować się z naszymi potencjalnymi klientami, a posiadane zdolności lingwistyczne poprawią naszą sytuację na rynku pracy i w kontaktach biznesowych.

Wymagająca praca

Zleceniodawcą często błędnie wydaje się, że Facebook jest mało znaczący i spychają na margines działania z nim związane. To błąd, podobnie jak szkodliwe dla wizerunku firmy może być oszczędzanie na projektach z nim związanych. Agencje, które profesjonalnie zajmują się obsługą firmowych kont na portalach społecznościowych wiedzą, co robią. Wiedzą przede wszystkim, jak funkcjonuje Facebook. Nie wystarczy bowiem wrzucać samych filmików bawiących się kotków czy umieszczać 10 reklam dziennie, by zdobyć popularność. Efekt może być wręcz odwrotny. Praca nad stroną składa się z kilku etapów. Pierwszym z nich jest koncepcja całego fanpage. Polega to na ustaleniu targetu czyli osób, do których szczególnie chcemy kierować wpisy, a także zaplanowanie budżetu. Facebook bowiem przewiduje opcje płatnej reklamy i wyboru użytkowników, którym chcemy udostępniać nasze informacje. Trzeba zaplanować formułę wpisów oraz częstotliwość i porę ich dodawania. Plan taki można modyfikować, w zależności jakie efekty przyniesie monitoring i mierzenie skuteczności, czyli analiz statystyk, komentarzy, polubień itd. Gdy plan zostanie opracowany, należy zastanowić się nad wpisami. Dobrze jest, gdy będą one dopasowane do odbiorców. Powinny być dowcipne, ale także informujące, jeśli fanpage jest branżowy. Dlatego istotne jest, by tylko odpowiednie osoby zajmowały się tymi kwestiami. Jakie to są osoby? Na pewno inteligentne, obowiązkowe, będące na bieżąco z ważkimi wydarzeniami ze świata, które mogą być interesujące dla odbiorców. Pracy przy prowadzeniu profilu poświęcić trzeba sporo, jednak efekty są tego warte.

You may also like...