Nowy marketing w Internecie

Internet zdominował całkowicie pojęcie marketingu. Tradycyjne metody przestały być skuteczne, a rozwój nowych mediów zmusił marketingowców do intensywnego rozwoju i zaznajamiania się z trendami. Nowy marketing w Internecie to przyszłość, która stała się teraźniejszością.

Marketing przyszłości

Na czym polega? Nowy marketing w Internecie to szereg działań powiązanych z funkcjonalnością
i możliwościami, jakie daje wirtualny świat. Ma na celu nie tylko sprzedaż produktów, ale całościowe poprowadzenie kampanii marketingowej, korzystnej dla danej firmy i wizerunku jej marki. Ten rodzaj marketingu jest istotny z punktu widzenia planowania strategii marki, ponieważ pozwala także poznać potrzeby użytkowników i potencjalnych klientów, wejść z nimi w relacje, skłonić do interakcji, a także przyciągnąć do marki nowych klientów (inbound marketing)
i zbudować lojalność u klientów tymczasowych. Słowem – marketing idealny. Jednak by dobrze prowadzić taką kampanie, należy perfekcyjnie znać możliwości Internetu i potrafić je umiejętnie wykorzystać. Poniżej kilka wybranych szans i możliwości, jakie daje Sieć i które warto wykorzystać, prowadząc kampanię marketingową za pomocą tego medium.

Marketing za pomocą video

Najnowszym odkryciem i ulubieńcem Internautów i wyszukiwarki Google jest video marketing. Jest to nie tylko bardzo skuteczna forma komunikacji, ale także trend, który jest teraz na topie. Filmiki umożliwiają dotarcie do dużej grupy odbiorców i zaistnienie w Sieci, która pełna jest konkurencji. Jeśli na naszej docelowej stronie (i innych) zamieścimy wartościowe i ciekawe filmy
i animacje, możemy mieć gwarancję lepszych wyników wśród pozycjonowania przez wyszukiwarki.

Szeptem na ucho

Marketing szeptany to kolejny rodzaj nowego marketingu w Internecie. Polega na tym, aby jak największe grono odbiorców mówiło o tym, o czym chcemy, by mówili, jednocześnie sami przekazując dalej wiadomości. Decyzje zakupowe i nie tylko często są motywowane zdaniem innych, dlatego dobry marketingowiec powinien sprawić, że to właśnie o jego przekazie będą chętnie mówić ludzie, tym samym tworząc darmową i niepozorną reklamę. W dobie internetu ta plotka przechodzi nie z ust do ust, ale jest przekazywana na forach internetowych i w serwisach społecznościowych, dlatego prowadząc marketing szeptany w te sektory warto uderzyć.

Jak pozycjonować, żeby zyskać

Pozycjonowanie stron internetowych to wciąż istotny element w kampanii marketingowej
w Internecie. Dlaczego? Bo internauta, w poszukiwaniu czegokolwiek, pierwsze kroki kieruje do wyszukiwarki Google. Tam wpisze określone hasła, czyli frazy kluczowe i będzie oczekiwał, że otrzyma najbardziej satysfakcjonujące go wyniki. Aby to właśnie nasza strona pojawiła się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania (a do tego dąży każda witryna), ważny jest marketing treści. Google bowiem posiada własne algorytmy, które próbują dopasować wyniki wyszukiwania do preferencji szukającego. Stosują do tego właśnie słowa kluczowe, ale kierują się też (przede wszystkim) zawartością strony docelowej. Musi ona być nie tylko atrakcyjna, ale tez przydatna. Jedno jest pewne – stosowanie marketingu w Sieci jest dzisiaj niezbędne dla każdej chcącej się rozwijać firmy.

Źródło: creandi.pl

You may also like...