Marketing dla przedszkola – proste?

strategia marketingowa dla przedszkolaJeśli wierzyć badaniom wydłużenie urlopu macierzyńskiego przyniosło jakieś rezultaty i to pomyślnie – bo w Polsce wzrosła liczba narodzin. Dla właścicieli punktów przedszkolnych czy klubów malucha to dobra wiadomość. Dlaczego? Bo wzrośnie liczba ich potencjalnych klientów. Już teraz warto zadbać o to aby przyciągnąć ich do naszego miejsca. Poniżej kilka porad jak zrobić to bez wydawania fortuny.

Prowadzenie przedszkola prywatnego to spore wyzwanie. Oprócz spełnienia wszystkich wymogów formalnych i zatrudnienia dobrej załogi musisz zatroszczyć się jeszcze o odpowiednią oprawę i promocję miejsca.

Pieniądze to nie wszystko

Na początek zacznij od ustalenia budżetu – to bardzo ważne. Wydatki na reklamę i promocję nie mogą przecież pochłonąć nam całego budżetu, jednak za darmo też nic nie da się zrobić. Kiedy ustalimy budżet będziemy mogli kroić strategię właśnie pod niego. Trzeba ustalić też kto jest naszą grupą docelową. Będą to zapewne rodzice maluchów mieszkający w promieniu do kilku kilometrów od nas. Działania marketingowe najlepiej rozpocząć jeszcze przed rozpoczęciem roku szkolnego czyli w jeszcze przed wakacjami.

Gdzie się promować

Jak wzbudzić zainteresowanie i zaufanie rodziców? Musimy zapewnić ich, że dzieci w przedszkolu są bezpieczne, najedzone i szczęśliwe i się świetnie rozwijają. Cechy też musisz zaakcentować w komunikatach kierowanych do rodziców. Właśnie – jaki kanał komunikacji wybrać? Najlepiej kilka z nich. Kampania ulotkowa, foldery, reklama w lokalnej prasie czy współpraca ze szkołą rodzenia. Zatroszczmy się o wysoką jakość materiałów – jeśli ulotka to tylko taka dobrze opracowana, kolorowa i treściwa. Pochwalmy się w niej dogodnym dojazdem do przedszkola, nowym wnętrzem, zabawkami i ofertą edukacyjną dla dzieci. Przyda się nam dobry grafik oraz zdolności copywriterskie. Szkoły rodzenia są o tyle dobrym miejscem, że znajdują się tam osoby, które niebawem staną się naszymi klientami (dotyczy to zwłaszcza osób prowadzących punkty żłobkowe). Reklama w prasie lokalnej – po negocjacjach może okazać się tańsza niż myślisz, choć na pewno nie będzie darmowa. Jeśli zdecydujesz się przygotować folder informacyjny zatroszcz się aby był on przyjazny dla oka i uwypuklał atuty placówki.

Drzwi szeroko otwarte

Dobrym pomysłem jest także zorganizowanie drzwi otwartych dla rodziców i dzieci. Pokażmy, że nasze przedszkole jest otwarte, bezpieczne i najlepsze na świecie. Dajmy rodzicom i maluchom oswoić się z nową rzeczywistością i pobyć w miejscu, który wkrótce może stać się dla nich praktycznie drugim domem. Dobrze jest zatroszczyć się też nie tylko o wnętrze przedszkola, ale także jego zewnętrzny wygląd. Estetyczna elewacja, kolorowe rysunki powieszone na oknach będą się dobrze kojarzyły przechodniom. Zewnętrzna strona przedszkola to też świetne i sprawdzone przez wielu miejsce reklamowe! Można na przykład zawiesić jakieś bannery, które będą informowały o naborze. Oznaczenie przedszkola spełni dwie zasadnicze funkcje: po pierwsze informacyjno-nawigacyjną (rodzice będą wiedzieli, że trafili pod dobry adres, widoczne z daleka oznaczenie po-nawiguje ich do celu)po drugie – reklamową (osoby przechodzące czy przejeźdżające wokół budynku będą wiedziały, że znajduje się w nim przedszkole.)

You may also like...