Klienci w marketingu – czego lubią a czego nie?

Pytanie zawarte w tytule otwiera w zasadzie niekończący się temat na który chętnie i zawzięcie dyskutują marketerzy. Właśnie – czego pragną klienci? Umówmy się, większość z nich raczej świętego spokoju, produktów tanich, a dobrych, ładnych, takich które służą długo. Jeśli konkursów to takich z fajnymi nagrodami, jeśli imprez to takich na poziomie. Jak zatem zadowolić klientów a jednocześnie nie wydać kroci na komunikację marketingową?

Podzieliliśmy ten problem na dwa główne zagadnienia. Najpierw omówimy zatem to, czego klienci nie lubią i czego marketerzy powinni unikać, potem przejdziemy do pisania o tym, co im się podoba i jak można to wykorzystać – z korzyścią dla obu stron. Gotowi? Zaczynamy!

Klienci nie lubią oszustw i są na nie szczególnie wrażliwi. Jeżeli oferujesz im umowy pełne kruczków nawet, jeżeli zdobędziesz klienta to tylko na chwilę. Taki niezadowolony klient na pewno opowie znajomym o przykrościach i niedogodnościach, które go spotkały. Klienci na ogół nie lubią też nachalnych reklam, ostrej komunikacji i głupich haseł reklamowych. Jeżeli będziesz zasypywał ich w sieci bannerami promocyjnymi, których nijak nie można wyłączyć, to możesz być pewien, że doradzisz ich tym do szały i białej gorączki. Klient nie znosi pustych obietnic. Jeżeli towar dostarczasz w 24 godziny i chwalisz się tym na stronie, to dotrzymuj słowa. Jeżeli w czwartki i niedziele masz promocję na pizzę pepperoni z colą, to niech tak będzie zawsze. Jeszcze coś – kleinci nie lubią gdy wysyłasz im komunikaty np. maile pomimo, że wcześniej prosili o usunięcie z bazy. Takie zachowanie tj. uporczywe wysyłanie wiadomości jest zresztą niezgodne z prawem – uważaj, bo możesz mieć do czynienia z GIODO.

Teraz kilka słów o tym, co lubią klienci. Na pewno lubią bycie docenianymi. Jeśli realizują duże zamówienie, albo stale korzystają z Twoich usług to doceń to – podaruj im firmowy gadżet, zaproponuj rabaty. Jeśli zaś sprzedajesz kosmetyki to może dorzuć próbki? Będą one nie tylko benefitem dla klienta, ale także promocją Twoich produktów. Dwie pieczenie na jednym ogniu smakują najlepiej. Klienci lubią też jasne, klarowne zasady i proste komunikaty, umowy bez kruczków i pułapek. Klienci lubią też otrzymywać wartościowe informacje – jeżeli wysyłamy do nich newsletter to nie tylko po to aby zaprezentować jakiś produkt – warto wzbogacić go też garścią praktycznych porad na temat związany z obszarem naszych produktów czy usług. Jeśli oferujemy karmy i akcesoria dla zwierząt to możemy dołączyć tam komentarz eksperta nt. dbania o sierść psa w ziemie.

You may also like...