E-marketing w praktyce

Chociaż może to się wydawać trudne do uwierzenia, są jeszcze firmy na rynku, których nie ma w Internecie. To poważny błąd, bo przez to traci się potencjalnych klientów, które szukają usługodawców, sprzedawców czy producentów właśnie za pośrednictwem Sieci (a tych osób są miliony). Wiele jest także marek, które co prawda funkcjonują w świecie wirtualnym, jednak robią to po prostu źle. Jak „być” skutecznie w Sieci?

Promocja w Internecie? To się opłaca!

Chociaż wiele przedsiębiorstw coraz bardziej zdaje sobie sprawę, jak olbrzymim potencjałem dysponuje promocja w Sieci, ciągle istnieją takie, które traktują ten temat po macoszemu. To widać i to na pierwszy rzut oka. Po czym? Przeglądając chociażby oficjalne strony internetowe firm czy ich fanpage na Facebooku wyraźnie widać, które marki zainwestowały w e-marketing. Firmy, które poważnie podchodzą do zagadnienia autopromocji w sieci mają profesjonalnie wykonaną stronę internetową, która jest nie tylko atrakcyjna wizualnie, ale przede wszystkim jest funkcjonalna i użyteczna dla osób ją odwiedzających. Oznacza to, że potencjalny klient znajdzie na niej wszystkie niezbędne informacje, a poruszanie się po stronie i jej zakładkach będzie intuicyjne. Taka strona jest nie tylko wizytówką firmy, ale podstawą e-marketingu w ogóle. Do niej będą kierować wszelkie reklamę zamieszczone z Sieci, na różnych kanałach i to na nią powinien trafić użytkownik, gdy będzie poszukiwał określonych produktów czy usług. Warto więc zainwestować w profesjonalną witrynę.

Gdzie działać?

Kolejną sprawą są social media. Na pytanie, czy warto, by firma tam funkcjonowała jest jedna odpowiedź: warto. Ale nie każdym kosztem. Jeśli nie mamy planu, pomysłu na działalność w mediach społecznościowych oraz czasu na to, by odpowiadać na komentarze i na bieżąco reagować na sytuację, lepiej sobie odpuścić. Nie każda branża koniecznie musi być aktywna na Facebooku czy Twitterze, chociaż jeśli oczywiście mamy dobry pomysł i budżet na to, by zatrudnić profesjonalistów do obsługi tych kanałów, warto tam podziałać. E-marketing jednak to coś więcej niż tylko media społecznościowe. Istnieją także inne kanały, jak. np. blogi, fora specjalistyczne czy branżowe, poświęcone konkretnej tematyce. To tam warto skierować kroki, m.in. z jawną reklamą oraz z marketingiem szeptanym. Ważne jednak, i to wymaga podkreślenia, by te zadania powierzać w ręce wyspecjalizowanych osób, czyli speców od marketingu internetowego. W przeciwnym razie, często idąc najmniejszym kosztem, można swojej firmie wyrządzić więcej krzywdy, niż pożytku. Jest wiele przykładów na to, jak marki straciły twarz i dobrą opinię tylko dlatego, że niekompetentne osoby obsługiwały ich kanały komunikacji lub zajmowały się szeptem w Internecie. Jeśli zdecydujemy się na reklamę, powinniśmy dokładnie wiedzieć, gdzie będzie ona umieszczona. Kontrola i wiedza są głównymi czynnikami sukcesu emarketingu firmy.

You may also like...